menusearch
shahrneveshte.ir

نگاه شهرداری به پروژه‌های ریلی درآمدزایی نیست

جستجو
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۶:۵۲:۶
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ چهارشنبه
(0)
(0)
نگاه شهرداری به پروژه‌های ریلی درآمدزایی نیست
نگاه شهرداری به پروژه‌های ریلی درآمدزایی نیست

 

شهرنوشت- پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود ۲۸۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و اتصال ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو از طریق گالری زیر سطح برای اولین بار گفت: منجمان می گویند قرن جدید از سال آینده نیست، ولی ما سال آینده را با ۱۴۰۰ شروع می کنیم و برنامه های برنامه تهران ۱۴۰۰ هم بر همین اساس پیگیری می شود.

 

او با اشاره به افتتاح میانگذر ایستگاه متروی راه آهن به ساختمان راه آهن گفت: از وزارت راه و شهرسازی تشکر می کنم که با همکاری میان بخشی امکان خدمات رسانی بهتر را فراهم کردند.

 

حناچی همچنین خطاب به نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: امسال شرایط سختی پشت سر می گذاریم. اما می توان با همکاری های بین بخشی، بخشی از مشکلات را حل کرد، از جمله می توان با اتصال شبکه ریلی سراسری به شبکه های ریلی شهری خدمات بهتری به مردم داد که همین مسئله در دستور کار شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن قرار دارد.

 

شهردار اظهار کرد: ما در این دوره دو پروژه اتصال راه آهن ریلی شهری به هشتگرد و پرند را در دستور کار داریم که می تواند در افزایش رضایت مندی مردم مناطق حاشیه ای و جنوبی تهران تاثیر داشته باشد و راندمان متروی تهران را نیز افزایش خواهد داد.

 

شهردار تهران با اشاره به پروژه ساخت شارباغ روی طبقه همسطح مسیر راه آهن تهران-تبریز گفت: این محور به طول حدود هشت کیلومتر بلندترین محور قلمروی عمومی شهری است که امیدوارم برای ساخت آن تا اواخر اردیبهشت به نتایج قابل قبولی برسیم. این مکان قبلا محلی بود که به واسطه تردد قطار ها مردم محل آزار می دیدند و با ساخت یک فضای تفریحی و گردشگری در بهبود شرایط زندگی مردم آن محلات تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

او با بیان اینکه شهرداری تهران در ساخت این پروژه نگاه درآمدزایی نداشته است، افزود: البته در حاشیه این پروژه یک ریل رفت و برگشتی هم برای اتصال مناطق ۱۸ و ۱۷ وجود دارد که امیدوارم با همکاری شرکت راه آهن بتوانیم آن را به ظرفیت حمل و نقل اضافه کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در همه شهر ها عبور خطوط راه آهن از مناطق مسکونی است که امیدوارم با همکاری با شرکت راه آهن و وزارت راه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که استاندارد ها و ضوابط لازم برای مناطق مسکونی در این نقاط از شهر فراهم شود و مشکلات ناشی از عبور این خطوط ریلی به حداقل برسد.

او به ساخت واگن قطار در داخل اشاره کرد و گفت: هم در ساخت واگن شهری و هم واگن های بین شهری اتفاقی که افتاده است مصداق بارز جهش تولید است و با توجه به شرایط تحریمی این یک تصمیم استراتژیک بود که خوشبختانه گرفته شده و شاهد ساخت واگن های ساخت داخل هستیم.

 

حناچی به ظریفت های میراث فرهنگی راه آهن ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت های راه آهن جمهوری اسلامی در حوزه میراث فرهنگی بی بدیل است. وقتی من در وزارت راه بودم تلاش هایی برای ثبت جهانی برخی مسیر های راه آهن به عنوان یکی از زیباترین و طولانی ترین خطوط آهن جهان در دستور کار بود یا برخی ایستگاه های راه آهن ارزش های معماری بالایی دارند و امیدوارم در این زمینه اقدامات خوبی صورت گیرد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر