menusearch
shahrneveshte.ir

سیاست‌‌‌‌‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی

جستجو
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰:۵۲
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ جمعه
(0)
(0)
سیاست‌‌‌‌‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی
سیاست‌‌‌‌‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی

 

شهرنوشت- وزیر صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص خط دوم انتقال آب از هرمزگان به کرمان، سپس خراسان جنوبی و خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از اتفاق مهم و تاریخی اجرای خط اول انتقال آب از هرمزگان به کرمان و اردکان که هم اکنون نیز در حال اجرا است بنابر دستور رئیس جمهور محترم قرار بر آن شد تا خط دوم و سوم نیز از همان مسیر آغاز شود.

 

وی افزود: مطالعات این کار انجام شده، امیدواریم در آینده نزدیک یعنی قبل از سال جدید عملیات اجرایی خط دوم انتقال که از کرمان شروع شده و به خراسان رضوی می‌رسد آغاز شود. این پروژه آبادانی صنایع و معادن منطقه و کشور را به همراه خواهد داشت. به نظر بنده این پروژه بزرگترین پروژه تاریخ در کشور و در سطح خاور میانه در حوزه انتقال آب است. هم اکنون حدود ۳۵۰ کیلومتر در خط دوم و سوم انتقال آب از هرمزگان کار مشترک انجام شده و در اجرای خط دوم و سوم انتقال آب از هرمزگان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

 

وزیر صمت در خصوص قیمت گذاری خودرو افزود: صنعت خودرو ایران دارای یک آفت مهم به نام انحصار طلبی و عدم رقابت است. سیاست‌‌‌‌های وزارت صمت در جهت رقابتی کردن صنایع خودروسازی است. خیلی از قطعات ما در حال حاضر در کشور ساخته می‌شود. قطعه سازان ما هم اکنون در ۲ الی ۳ شیفت فعالیت می‌کنند. اگر سیاست‌‌‌‌های مدبرانه ای در حوزه سیاست‌‌‌‌های مالی و اقتصادی در نظر گرفته شود قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد. با افزایش عرضه خودرو در بازار قیمت ها را پایین می‌آوریم.

 

وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا در بخش صنعت افزایش قیمت شکر را خواهیم داشت؟ بیان کرد: در بخش صنعت با افزایش قیمت شکر رو به رو نخواهیم بود و هر تاجری می‌تواند شکر را وارد کند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر