menusearch
shahrneveshte.ir

سرمایه گذاران برای ساخت آزاد راه‌ها هیچ تمایلی ندارند

جستجو
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۵:۳۷:۹
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ جمعه
(0)
(0)
سرمایه گذاران برای ساخت آزاد راه‌ها هیچ تمایلی ندارند
سرمایه گذاران برای ساخت آزاد راه‌ها هیچ تمایلی ندارند



شهرنوشت-
عباس بیات سرمدی مدیرکل نگهداری و ساخت آزادراه‌‌‌‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌‌‌‌های حمل و نقل کشور اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور داریم و طبق برنامه ریزی انجام شده باید میزان آزاد راه‌‌‌‌های کشور به ۱۰ هزار کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی برسانیم اما با توجه به مشکلاتی که در عدم بازگشت سرمایه گذاران ایجاد شده سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در این بخش ندارند و ممکن است در بسیاری از موارد هم با اجبار در این حوزه سرمایه گذاری کنند.


وی افزود: تمامی دوربین‌‌‌‌های ثبت عوارض به دوربین‌‌‌‌های پلیس راهور متصل هستند و ۹ آزادراه کشور به سامانه الکترونیک اخذ عوارض متصل شده اند. دوربین‌‌‌‌های این آزادراه ها فعال هستند و از این طریق به پلیس راهور کشور متصل شده اند.


بیات سرمدی درباره این موضوع که برخی از رانندگان با وجود آنکه عوارض خود را پرداخت می‌کردند اما باز هم مجدد جریمه می‌شدند، گفت: این موضوع در قالب یک کمیته حقیقت یاب بررسی شده است. عمده کاربران به دلیل تعللی که داشتند و ظرف ۴۸ ساعت اقدام به پرداخت عوارض نمی‌کردند جریمه می‌شدند.


مدیرکل بهره آزاد راه‌‌‌‌های کشور تصریح کرد: برای بسیاری از کاربرانی که بعد از ۴۸ ساعت عوارض خود را پرداخت کرده اند جریمه ارسال شده بود و البته جریمه هم برای عده ای ارسال نمی‌شد، چرا که پیامک به مالک اصلی خودرو ارسال می‌شد و کاربران در جریان جریمه نبودند.


این مقام مسئول گفت: با تشکیل کمیته حقیقت یاب، مشکل جامعه آماری که به اشتباه برای آنها قبض جریمه صادر شده بود، بررسی کردیم.


به گفته بیات سرمدی هم اکنون مهلت ۴۸ ساعته پرداخت قبوض کاربران، افزایش یافته است.


این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۶ درصد جرائم عوارض ها به دلیل تعلل از سوی کاربران است، افزود: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم از درگاه‌‌‌‌های بانکی و بخش‌‌‌‌های خصوصی که مردم از طریق آن عوارض را پرداخت می‌کنند تنها یک بانک با مشکل مواجه بود که از طریق رایزنی‌‌‌‌های انجام شده به زودی این مشکل برطرف می‌شود.


مدیر کل آزاد راه‌‌‌‌های کشور توضیح داد: امسال تعلل در افزایش نرخ عوارض به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور بود اما باید به این موضوع توجه شود که در تمامی آزاد راه‌‌‌‌های کشور تاکنون بخش خصوصی و مردم سرمایه گذاری کردند و این سپرده‌‌‌‌های مردم در بانک ها بوده که از طریق آن بانک ها و یا بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده اند. در نتیجه در صورت ایجاد مشکل در این حوزه این مردم هستند که در نهایت ممکن است با مشکل مواجه شوند.


بیات تاکید کرد: هم اکنون تمامی بازار‌‌‌‌های موازی حداقل نرخ سودی که می‌دهند بیش از ۲۰ تا ۲۱ درصد است اما هم اکنون در این حوزه ها با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده نه تنها ۲۰ درصد سود برای سرمایه گذاران ندارد بلکه بسیاری از آنها با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر