شهرنوشت- این نوع از تایرها که قدمتی حدود یک دهه در صنعت تایرسازی و حمل و نقل جاده ای دارد، میتواند جایگزین دو حلقه تایر (دوقلو) فعلی در محور عقب کامیون ها یا تریلی ها شود.
این تایرها که عرضی حدود ۴۴۵ میلی متر دارند، با کارکردی بهتر از تایرهای دوقلو، توانایی بسیار خوبی برای حمل بار داشته و عملکردی به مراتب بهتر دارند.
به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در تولید این نوع خاص از تایرها مواد اولیه کمتری مصرف شده و با توجه به قیمت پایین تر در مقایسه با حلقه تایرهای دوقلو معمولی، صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینههای حمل و نقل به همراه دارد.
«مصطفی تنها» به ایرنا گفت: این تایرها مشکلاتی که تایرهای دوقلو گاهی اوقات با آن مواجه بودند از جمله اینکه سنگ، تکه آجر و غیره بین شان گیر میکرد و مشکل آفرین میشد را ندارند و از این نظر ایمنی بالاتری دارند، همچنین از نظر آلایندگی زیست محیطی شرایط بهتری داشته، مصرف سوخت خودورها را پایین تر آورده و خودروها فرمان پذیری بهتری خواهند داشت.
وی تصریح کرد: این نوع خاص از تایرها که با فناوری بومی و به دست توانای متخصصان داخلی ساخته شده، موفق به پاس کردن استاندارد R۱۱۷ اتحادیه اروپا شده است که مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و به زودی به تولید انبوه میرسد.
تولید تایر شاسی بلندها
این مقام صنفی در ادامه، تولید تایر برای خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را دیگر دستاورد شرکتهای داخلی عنوان کرد و گفت: در سالهای گذشته با انجام سرمایه گذاریهای گسترده شرکتهای داخلی و با بها دادن بیشتر به موضوع تحقیق و توسعه(R&D)، تولید این تایرها با استاندارد کیفی بالا در دستور کار قرار گرفت، این در حالی است که در گذشته برای تغییر نسل تایرها ناگزیر از اتکا به کمکهای خارجی بودیم.
به گزارش ایرنا، کراس اوور عنوان نوعی از طرح خودرو است که دارای ظاهر و طراحی بینابینی هستند. یعنی هم برخی ویژگیهای خودروهای شاسی بلند را دارا هستند و هم برخی ویژگیهای خودروهای سدان یا هاچ بک را دارند.
تنها افزود: تا پیش از این کارخانجات داخلی تایرهای تا رینگ ۱۶ را تولید میکردند، اما امروز تایرهای رینگ ۱۷، ۱۸ و ۱۹ توسط سه شرکت داخلی و حتی تایر رینگ ۲۰ از سوی یکی از همین سه شرکت تولید میشود.
تولید تایرهای زمستانه
وی همچنین از تولید تایرهای زمستانه در کشور خبر داد و اظهار داشت: در فصول سرد سال، تایرهای معمولی خاصیت چسبندگی خود را از دست میدهند، اما با به کار بردن مواد اولیه مخصوص و تحقیق درخصوص فرمولاسیون آنها، همچنین به کارگیری طرحهای متفاوت و توان هدایت آب از زیر لاستیک، تایرهای زمستانه نیز به جرگه محصولات جدید کارخانجات ایرانی پیوستند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران خاطرنشان کرد: تولید این نوع خاص از تایرها در یکی از شرکتهای بزرگ داخلی عملیاتی و اجرایی شده است.
رکورد تولید تایر امسال شکسته میشود
این مقام صنفی در پایان با اشاره به عبور تیراژ تولید تایر در ۱۰ ماهه امسال از کل تولید سال ۹۸، بیان داشت: امیدواریم تایرسازان داخلی بتوانند تا پایان سال از شمارگان تولید ۲۲ میلیون حلقه عبور کنند که رکوردی در ۴۲ سال گذشته و با توجه به تداوم تحریم ها و پاندومی کرونا دستاورد بزرگی است.
بررسی آمار عملکرد کارخانههای تایرسازی حاکی است از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۲۲۵ هزار و ۲۶۹ تن انواع تایر تولید شد که در هم سنجی با پارسال رشد ۲۰ درصدی را نشان میدهد.
این آمار مشتمل بر ۲۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۴۷ حلقه تایر است که از این نظر نیز رشد ۲۰ درصد در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال به ثبت رسید.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
وبسایت و مجله اقتصادی و اجتماعی شهرنوشت دارای مجوز از وزارت ارشاد اسلامی است.
هرگونه کپی برداری از نام و برند شهرنوشت دارای پیگرد قانومی است. شهر نوشت